שירות באיזור חולון - אשקלון

איך ללמד את הכלב להראות לכם כשהוא צריך לצאת לטיול

תוכן עניינים

כולנו מכירים את זה: אנחנו לא בטוחים אם הכלב צריך לצאת כרגע לשירותים ובכלל רוצה טיול, או שאולי עדיף בזמן אחר. אם נוכל לאלף את הכלב להראות לנו מתי הוא רוצה לצאת לטיול לעשיית צרכים, נוכל לשפר את איכות חייו, להקל על עצמינו וליצור קשר טוב יותר עם הכלב שלנו. במאמר זה נסקור את הנושא ונסביר מה לעשות ומה לא לעשות כדי שהכלב יראה לנו שהוא צריך לצאת לשירותים.

קודם כל – הבינו את שפת הגוף של הכלב שלכם

לפני שנתחיל חשוב להבין התנהגויות של כלב שיכולות להעיד על צורך ביציאה לצרכים: הרחת הקרקע, הסתובבות במעגלים או למשל התנהגות חסרת סבלנות. עם הזמן ועם הכרות הכלב תוכלו לזהות את הסימנים הללו ולדעת מתי הכלב שלכם זקוק לטיול.

קבעו שגרה

עקביות היא המפתח בכל מה שקשור לאילוף כלבים. לו"ז קבוע להאכלה, זמני משחק וטיולים יכול מאוד להקל על שגרת היום שלכם ושל הכלב. כך תהיו פחות חסרי וודאות לגבי האם הכלב צריך לצאת עכשיו או מאוחר יותר.

אילוף הכלב איך להראות לכם שהוא צריך לצאת לשירותים

שיטה מסויימת שבה תוכלו להשתמש כדי ללמד את הכלב שלכם איך להראות לכם שהוא רוצה לצאת לטיול היא באמצעות פעמון. הפעמון צריך להיות כזה שגם הכלב יהיה מסוגל להשמיע בו צליל.

הניחו פעמון ליד הדלת, ובכל פעם כשאתם מוציאים את הכלב לטיול עשו צליל בפעמון. תוכלו גם להגיד "טיול" או מילה אחרת קבועה שיש לכם כשאתם מוציאים את הכלב לטיול.

אם תתמידו בצלצול בפעמון לפני טיול, הכלב שלכם ייקשר את הצלצול בפעמון עם הטיול ולאט לאט יבין כי גם הוא יכול ללחוץ על הפעמון ולבקש מכם לצאת לטיול.

היו סבלניים

אילוף כלבים הוא תהליך שלוקח זמן ומצריך סבלנות. כלב אחד יכול לקלוט טריקים כמו זה עם הפעמון במהירות, בעוד שכלב אחר יזדקק לזמן מה. הימנעו מלנזוף בכלב שלכם אם הוא לא מבין מה אתם רוצים ממנו, ובמיוחד לא אם קורות לו "תאונות" בבית.

התמידו בשיטה

גם אם הכלב לא קלט את הקונספט של הפעמון במהרה, נסו להתמיד בשיטה ולהשתמש בפעמון בכל פעם שאתם יוצאים לטיול. שוב – עקביות היא המפתח!

למה הכלב לא אומר לי שהוא צריך לצאת לטיול/לשירותים?

כפי שאמרנו, כלבים יכולים "להגיד" לכם שהם צריכים לצאת לטיול בדרכים שונות. בין אם עברו אילוף ויודעים להשתמש בשיטה כמו הפעמון שהזכרנו, ובין אם בשפת גוף על ידי סיבובים, רחרוחים ועוד.

בכל מקרה, יכול להיות שהכלב לא יצליח להגיד לכם שהוא צריך לצאת בחוץ, מה שיביא ל"תאונות" בבית. זה יכול להיות עקב מספר סיבות:

שגרה לא עקבית: כלבים משגשגים בשגרה וביכולת חיזוי. אם שגרת היום שלך אינה עקבית, ייתכן שהכלב שלך לא יוכל לצפות מתי הגיע הזמן לצאת החוצה. קביעת לוח זמנים קבוע לארוחות, טיולים והפסקות שירותים יכולה לעזור לכלב שלך להבין מתי יש לו הזדמנות לצאת החוצה.

שיטת תקשורת לא מוכרת: אם ניסיתם לאמן את הכלב שלכם לתקשר בשיטה ספציפית (כגון פעמונים או פקודות), אבל הכלב שלכם עדיין לא תפס את הרעיון, זה עלול לקחת יותר זמן ותרגול. לכלבים מסוימים עשוי לקחת זמן רב יותר לשייך פעולה ספציפית לתוצאה הרצויה.

בעיות בריאותיות: אם הכלב שלך חווה בעיה רפואית, כגון דלקת בדרכי השתן או בעיות במערכת העיכול, ייתכן שהוא לא יוכל להחזיק את שלפוחית השתן שלו בצורה יעילה או חווה אי נוחות כאשר הוא מנסה לאותת על הצורך שלו לצאת החוצה. אם אתה חושד בבעיות בריאותיות, התייעץ עם הווטרינר שלך.

ביישנות או פחד: כלבים ביישנים או פחדים עלולים להסס למסור את הצרכים שלהם, במיוחד אם הם ננזפו על תאונות בעבר. זוהי בעצם החשיבות של חיזוקים חיוביים, לעומת ענישה או כעס על התנהגות "שלילית". יצירת סביבה חיובית ותומכת יכולה לעזור לכלב שלך להרגיש נוח יותר לאותת כאשר הוא צריך לצאת החוצה.

חוסר מוטיבציה: אם הכלב שלך לא מוצא את הפרס לאותת על הצורך שלו לצאת החוצה מפתה מספיק, ייתכן שהוא לא יראה את היתרון בכך. וזה בדיוק הצד השני של התמונה: פנקו אותם בחיזוקים חיוביים של חטיף או כינויי חיבה כשהם מבצעים דברים בצורה טובה.

הסחות דעת: לכלבים יש חוש ריח חד ודעתם יכולה להיות מוסחת בקלות על ידי ריחות, צלילים או פעילויות סביבם. אם הכלב שלך שקוע במשחק, חקר או גירויים אחרים, ייתכן שהוא לא יתמקד באיתות על הצורך שלו לצאת החוצה.

לסיכום

ללמד את הכלב שלך לתקשר בצורה יעילה את הצורך שלו לצאת החוצה הוא מסע שדורש מסירות, סבלנות והבנה עמוקה של שפת הגוף של הכלב שלכם. אם תביטו בכלב שלכם ותנסו להבין את שפת הגוף שלו, תנסו לבצע שיטות אילוף כמו שיטת הפעמון ובעיקר תצרו לו"ז קבוע לחיי היום יום של משחקים וזמן טיול, תוכלו לתקשר טוב יותר עם הכלב שלכם ולהבין מתי בדיוק הם צריכים לצאת לטיול ולעשיית צרכים.

זכור שכל כלב הוא ייחודי, וציר הזמן ללימוד מיומנות זו עשוי להשתנות. גשו לתהליך האילוף באמפתיה ובגמישות, תוך כבוד לאישיות של כלבכם ולקצב ההתפתחות שלו.

וכמו תמיד, אם תצטרכו עזרה של מאלף כלבים מקצועי- אל תהססו ליצור קשר.

רועי ישראל - מאלף כלבים מקצועי

על הכותב

רועי ישראל - מאלף כלבים מוסמך

נעים מאוד, אני רועי ישראל – מאלף כלבים ובעל פנסיון אילוף | אירוח
גדלתי עם בעלי חיים רוב חיי וכלבים בעיקר,

את הכשרתי המקצועית קיבלתי ב-WOOF DOG ISRAEL. הוכשרתי לאילוף כלבי בית, אבחון בעיות התנהגות, כלבי הרחה, כלבי הגנה וליווי.

השירותים שאני מציע:
פנסיון אירוח | פנסיון אילוף | אילוף בבית הלקוח | גן יומי לכלבים | טיפול בבעיות התנהגות | סידרת חינוך ואילוף לגורים | כלבי הגנה וליווי | כלבי הרחה ומציאת אמל"ח ועוד.

מעוניינים באילוף הכלב?

לייעוץ ראשוני ללא עלות

השאירו פרטים ונחזור אליכם