שירות באיזור חולון - אשקלון

איך לאלף את הכלב לא לעלות על המיטה שלכם

תוכן עניינים

אומרים שכלב הוא חברו הטוב של האדם, וכל בעלי הכלבים יודעים כמה שמחה וכיף הכלבים מכניסים לחיינו. עם זאת, לפעמים כלבים יכולים להתנהג בצורה שאינה מתאימה לציפיות שלנו מהם, מה שכמובן יכול ליצור כעס ותסכול.

תרחיש נפוץ זה הקרב הלילי על שטח המיטה: אתם ישנים בנינוחות והכלב קופץ עליכם ומצטרף אליכם ללילה. יש אנשים שיאהבו את ההתנהגות הזאת ויש כאלה שזה מאוד יפריע להם.

במאמר זה נבין למה כלבים עולים על המיטה (לא רק בשינה) ונדע איך לאלף אותם שלא לעשות זאת, כך שלא יעשו את זה בלילה כשאתם ישנים במיטה, ולא יעשו זאת בכלל גם בשאר שעות היום.

למה כלבים עולים על המיטה של הבעלים שלהם?

כלבים יכולים לעלות על המיטה של הבעלים שלהם ממגוון סיבות. חשוב להבין שהסיבות האלה לא בהכרח רעות או שליליות, ומבחינת הכלב הוא לא בהכרח רואה את עצמו כמתנהג בצורה פסולה.

הנה רשימה כמה מהסיבות הנפוצות שבגללן כלבים עולים על המיטה:

  • נוחות ובטחון: כלבים הם חיות שבטבע חיו במאורות, ולעתים קרובות הם מחפשים מקומות נעימים ובטוחים למנוחה. המיטה שלך, עם המצעים הרכים והריח המוכר שלה, יכולה לספק תחושת נוחות וביטחון שמתאימה לאינסטינקטים הטבעיים של הכלב שלך.
  • קשר וחברות: אתם בטח יודעים ומרגישים את זה ביום יום שלכם – כלבים הם חיות חברתיות המשגשגות עם קשרי חברות. טיפוס על המיטה יכול לאפשר להם להיות יותר קרובים אליכם, ולהרגיש תחושת חיבור. שינה על משטח משותף אתכם יכולה לחזק את מנטליות הלהקה שלהם, ששוב גם זו תכונה אינסטנקטיבית של כלבים.
  • ויסות חום וטמפרטורה: מיטות בדרך כלל חמות ונוחות יותר מהרצפה, במיוחד בחודשים הקרים יותר. לעיתים כלבים יבואו למיטה כדי ליהנות מהחום שנוצר על ידי הגוף והשמיכות.
  • ריחות והיכרות: לכלבים יש חוש ריח חד, והריח שלך על המיטה יכול לנחם אותם. הכלב שלך עשוי לחפש את הריח שלך כדי לקבל תחושות טובות.
  • תשומת לב וחיבה: אם אתם מלטפים את הכלב שלכם כשהוא עולה על המיטה, הוא ילמד מזה שהטיפוס על המיטה יביא לו תשומת לב וחיבה. זה עובד בדיוק כמו חיזוק חיובי.
  • תצפית והגנה: לכלבים יש נטייה טבעית לפקוח עין על סביבתם. המיטה כמקום מוגבה משאר הסביבה יכולה להיות תצפית טובה עבור אותם כלבים עם יצר הגנה.
  • סימון טריטוריה אינסטינקטיבי: במקרים מסוימים, כלבים עשויים לראות במיטה מיקום רצוי לסמן בניחוח שלהם.

אם אתם שואפים לאלף את הכלב שלכם שלא יעלה על המיטה, חשוב להבין את הסיבות הללו, ולהבין שהכלב לא בהכרח מונע מהתנהגות רעה. היא הרבה פעמים יכולה להיות התנהגות אינסטנקטיבית, ואנחנו כמובן אמורים שלא לכעוס עליו על ההתנהגות הזו.

איך מאלפים כלב לא לעלות על המיטה?

אילוף כלב לא לטפס על המיטה דורש סבלנות, עקביות וחיזוק חיובי.
הנה מדריך שלב אחר שלב שיעזור לך לאמן את הכלב שלך שלא יעלה על המיטה:

  1. קבעו גבולות ברורים:
    הגדירו בבירור לאן מותר לכלב שלכם ללכת ולאן אסור לו. החליטו על מילה קבועה שתאמרו כדי להבהיר לכלב שלכם שלא יעלה על המיטה.
  2. ספקו אלטרנטיבה:
    לאחר שהבנו את הסיבות שהכלב עולה על המיטה, נוכל להבין שיש לו צורך אמיתי במקום משל עצמו שיענה על צרכיו. לכן יצירת מרחב שכזה חשובה ואספקת אלטרנטיבה חשובה במיוחד עבור התהליך. צרו מרחב נוח ומזמין עבור הכלב שלכם על הרצפה, כמו מיטת כלב נעימה או שמיכה ייעודית. תוכלו להפוך את המקום הזה ליותר מושך אם תשימו שם צעצועים או פריטים אחרים שהכלב אוהב. תנו לו להרגיש שיש לו מקום משלו, שם הוא יהיה בטוח ומוגן.
  3. השתמשו בחיזוק חיובי:
    אם הכלב שלכם הולך למיטה שלו ולא למיטה שלכם, תגמלו אותו על כך! זה יחזק את ההתנהגות הזו ולאט לאט הוא יבין מה מצופה ממנו. תוכלו לתת לו חטיפים, להגיד לו כל הכבוד או ללטף אותו.
  4. עקביות היא המפתח:
    עליכם להיות עקביים בכל התהליך. אם החלטתם שאתם רוצים שהכלב לא יעלה על המיטה, אל תאפשרו לו את זה בכלל. בכל פעם שהוא עולה על המיטה תמנעו את זה ממנו.
  5. מניעת גישה:
    אם אתם לא נמצאים בבית, או לא פנויים כרגע להשגיח על הכלב בכל שניה, תוכלו למנוע גישה לחלוטים על ידי סגירת חדר השינה או שימוש בשער לכלבים.
  6. הפנייה מחדש והסחת דעת:
    אם הכלב שלך מנסה לטפס על המיטה, הפנה את תשומת ליבו לצעצוע, לפינוק או לפעילות שהם נהנים ממנה. זה עוזר להם ללמוד שיש חלופות מתגמלות יותר מאשר מטיפוס על המיטה.
  7. הפכו את המיטה לפחות מושכת:
    אם נהפוך את המיטה לפחות אטרקטיבית, לכלב יהיה פחות אינטרס לעלות עליה. נסו להוריד את הכריות והשמיכות הנעימות מהמיטה כשאתם יכולים.
  8. היו סבלניים ומבינים:
    לוקח זמן לכלבים ללמוד התנהגויות חדשות ולהבין מה מצופה מהם. הישארו סבלניים והימנעו משימוש בעונש, מכיוון שהוא עלול ליצור פחד או בלבול. זכרו שיש סיבות הגיוניות וטובות לכך שהכלב ירצה לעלות על המיטה, ושזה עניין של זמן עד שהוא ילמד מה עליו לעשות.

לסיכום

לסיכום, אילוף הכלב שלך להישאר מחוץ למיטה הוא מטרה שאפשר להשיג עם חיזוק חיובי עקבי, גבולות ברורים וסבלנות. אם נבין את הסיבות שמניעות את הכלב לעלות על המיטה, ניתן לו מקום אלטרנטיבי ונהיה עקביים באילוף עם חיזוקים חיוביים, הכלב ילמד לאט לאט מה מצופה ממנו לעשות ואיפה מותר ואסור לו להיות.

זכרו שהתהליך יכול לקחת זמן אז צאו אליו עם סבלנות ואהבה רבה.

אם אתם צריכים ייעוץ ממאלף כלבים מקצועי בנושא הזה או בנושא אחר אתם תמיד מוזמנים לפנות אלינו ונעזור בשמחה בכל נושא.

רועי ישראל - מאלף כלבים מקצועי

על הכותב

רועי ישראל - מאלף כלבים מוסמך

נעים מאוד, אני רועי ישראל – מאלף כלבים ובעל פנסיון אילוף | אירוח
גדלתי עם בעלי חיים רוב חיי וכלבים בעיקר,

את הכשרתי המקצועית קיבלתי ב-WOOF DOG ISRAEL. הוכשרתי לאילוף כלבי בית, אבחון בעיות התנהגות, כלבי הרחה, כלבי הגנה וליווי.

השירותים שאני מציע:
פנסיון אירוח | פנסיון אילוף | אילוף בבית הלקוח | גן יומי לכלבים | טיפול בבעיות התנהגות | סידרת חינוך ואילוף לגורים | כלבי הגנה וליווי | כלבי הרחה ומציאת אמל"ח ועוד.

מעוניינים באילוף הכלב?

לייעוץ ראשוני ללא עלות

השאירו פרטים ונחזור אליכם