שירות באיזור חולון - אשקלון

על כלבים וכדורים – כל הסודות למשחק מושלם עם הכלב

תוכן עניינים

המשחק אולי הכי פשוט שאתם יכולים לשחק עם הכיף שלכם זה לזרוק לו חפץ מסויים (לרוב כדור קטן) והוא ירוץ אחריו ויביא לכם אותו בחזרה. זה אכן משחק פשוט, אבל מאחוריו עומדת פעילות מתגמלת עבור הכלב שנוגעת באינסטינקטים הקדומים ביותר של החבר הטוב ביותר של האדם.

במדריך זה נצלול לעומק העניין, נבין למה כלבים אוהבים לשחק בלהחזיר את הכדור, איך כדאי לעשות את זה בצורה הטובה ביותר, וגם איך להתמודד עם אתגרים שעלולים לצוץ כמו כלב שלא מוכן לשחרר את הכדור.

למה כלבים אוהבים לרדוף ולהחזיר כדור שזורקים להם?

לכלבים יש אינסטינקט טבעי לרדוף ולהביא בחזרה חפצים, אינסטינקט שקיים בהם בגלל אבות אבותיהם שהיו ציידים. נעבור כעת על מספר סיבות בגללן כלבים אוהבים לרדוף אחרי כדורים ולהביא אותם בחזרה:

התנהגות אינסטינקטיבית: כלבים הם צאצאים של זאבים, ובטבע, זאבים ואבותיהם היו צריכים לרדוף ולתפוס טרף כדי לשרוד. המשחק הזה בעצם לאינסטינקטים הטבעיים שלהם של ציד, ונותן להם גירוי נפשי ופיזי.

פעילות גופנית: לכלבים יש הרבה אנרגיה, והמשחק בכדור מספק להם מוצא לשרוף עודפי אנרגיה.

קשר ואינטראקציה: בסופו של דבר למשחק החזרת הכדור דרושים 2: הכלב והבעלים. כלבים הם חיות חברתיות ונהנים מאינטראקציה עם הבעלים שלהם. המשחק המשותף גורם להם הנאה ומשפר את הקשר בין הכלב לבעלים שלו.

גירוי חושי: לכלבים יש חושים מפותחים מאוד, והרדיפה אחרי כדור מגרה את חושי הראייה, הריח והתנועה שלהם. ההתרגשות של מעקב אחר אובייקט נע, יכולה להיות מספקת מאוד עבורם.

פתרון בעיות: הבאת הכדור מהווה סוג של פתרון בעיה, שכן היא כוללת את מציאת הכדור, תפיסה עם הפה והשבתו לבעלים, לעיתים תוך כדי התגברות על מכשולים אחרים. זה נותן לכלבים תעסוקה וגירוי מנטלי, מעבר לגירוי הפיזי.

שחרור אנדורפינים: פעילות גופנית נמרצת כמו רדיפה אחרי כדור מעוררת שחרור אנדורפינים אצל כלבים, בדיוק כמו אצל בני אדם. הורמוני אלה אלו תורמים לתחושת אושר ושביעות רצון של הכלב.

חשוב לציין שבעוד שכלבים מסויים אוהבים לשחק עם כדור ולהביא אותו, לא כל הכלבים מביעים את אותה רמת עניין במשחק מהסוג הזה. לכן חשוב לא לדחוק בכלב שלכם, ואם הוא ממש לא מתחבר לקונספט – לנסות לשחק איתו בדברים אחרים. יש המון אפשרויות למשחק משותף עם הכלב שלכם!

איך כדאי ללמד כלב להחזיר כדור?

ללמד כלב להביא כדור יכול להיות חוויה מהנה ומתגמלת גם לך וגם לכלב שלך.

לפניכם מדריך שלב אחר שלב שיעזור לכם לאלף את הכלב שלכם להחזיר כדור:

שלב 1: בחרו את הכדור המתאים
בחרו כדור רך וקל משקל שהכלב שלכם יכול להחזיק בפה, למשל כמו כדור טניס.
ודאו שהכדור מתאים לגודל של הכלב שלכם!

שלב 2: וודאו שהכלב יודע פקודות בסיסיות
לפני שתעבדו על תהליך אילוף מסודר עם פקודה למשחק החזרת הכדור, וודאו שהכלב מבין ומציית לפקודות בסיסיות כמו "שב" "ארצה" וכו.

שלב 3: גרמו לכלב שלכם להתעניין בכדור
הציגו את הכדור לכלב שלכם, תנו לו לרחרח ולחקור אותו. גלגלו אותו על הקרקע כדי לעורר את הסקרנות של הכלב שלכם.

שלב 4: תעודדו את הכלב להרים את הכדור
החזיקו את הכדור בידיים שלכם ותעודדו את הכלב שלכם לקחת אותו עם הפה שלו. תגמלו את הכלב בחטיף אילוף או בקריאת עידוד כאשר הוא עושה זאת. חיזוקים חיוביים תמיד מועילים!


שלב 5: תלמדו את פקודת ההחזרה
בשלב זה נרצה לקשר את פעולת החזרת הכדור עם פקודה. בחרו מראש במילה מתאימה כמו "תביא" וזרקו את הכדור למרחק קצר. תנו לכלב שלכם לרדוף אחרי הכדור ולהרים אותו. כשהוא מרים את הכדור עם הפה תגידו "תביא" בטון נלהב ותעודדו אותו לחזור אליכם. תוכלו להשתמש בחטיף אילוף או בצעצוע שהכלב אוהב כדי לגרום לו לחזור אליכם.

שלב 6: חזרו על התהליך והגדילו את מרחק הזריקה

חזרו על התהליך שוב ושוב ונסו להגדיל את מרחק הזריקה. תמיד תדאגו לתגמל את הכלב שביצע את המשימה כמו שצריך.

זכרו שכלבים שונים לומדים בקצבים שונים, אז היו סבלניים ועקביים באילוף שלכם.
השתמש תמיד בחיזוק חיובי והימנע מלהעניש את הכלב שלכם אם הוא לא מביא את הכדור מיד.
זכור, כל כלב הוא ייחודי, וחלקם עשויים ללמוד לשחק ולהחזיר את הכדור מהר יותר מאחרים. חשוב שתהנו גם מהתהליך ולא רק מהתוצאות.

מה לעשות אם הכלב לא משחרר את הכדור מהפה?

זה חשוב ללמד כלב לעזוב את הכדור לאחר שהוא מביא אותו. זה חלק ממניעת התנהגות רכושנית כוללת יותר, שחשובה גם היא באילוף כלבים. כך תוכלו לעבוד על מניעת הרכושנות הזאת ולעודד את הכלב שלכם לשחרר את הכדור במסגרת המשחק:

השתמשו בשני כדורים: החזיקו שני כדורים זהים. כאשר הכלב שלך מחזיר כדור אחד, הראו לו את הכדור השני כדי לעודד אותם להפיל את הראשון.

נסו משיכה עדינה: אחזו בעדינות בכדור ובצעו מעין משחק משיכה קטן. כשהכלב שלכם משחרר את הכדור, תוכלו לתגמל אותו בחטיף קטן.

הוסיפו פקודה: תוכלו להוסיף פקודה כמו "שחרר" או "עזוב" ברגע שהכלב שלכם עוזב את הכדור. עם הזמן ועם חיזוקים חיוביים הכלב ילמד לקשר ויבין את הפקודה.

הימנעו מרדיפה אחרי הכלב: אל תרדפו אחרי הכלב כדי להחזיר את הכדור! זה יכול לעודד התנהגות רכושנית. במקום זאת, הישארו סבלניים ורגועים.

זכרו, סבלנות וחיזוק חיובי הם המפתח כאשר עובדים על התנהגות זו. בהדרגה, הכלב שלך ילמד שוויתור על הכדור הוא חלק מהנה ומתגמל מהמשחק. אם אתם נתקלים באתגרים בחלק זה של המשחק או באתגרים אחרים, תוכלו ליצור איתנו קשר וביחד ננסה למצוא פתרון שמתאים עבורכם ועבור הכלב שלכם. אחרי הכל, זו המומחיות שלנו.

הכלב שלי כבר יודע להביא כדור, איך אפשר לעלות רמה?

אם הכלב שלכם כבר מתורגל בלהביא כדורים, והוא נהנה מזה אבל אתם רוצים לאתגר אותו יותר, ריכזנו לכם כמה טיפים רעיונות שיוכלו לקחת את המשחק המוכר לשלב הבא:

שנו את המרחק: במקום לזרוק תמיד את הכדור באותו משחק, הפתיעו את הכלב. זרקו את הכדור למרחקים קצרים/ארוכים והחליפו בין הזריקות כדי שהכלב שלכם יישאר מופתע ומתרגש.

שנו את הכיוון: הקפידו לזרוק את הכדור לכיוונים שונים בכל פעם, עד כמה שהמרחב מאפשר את זה. בדומה לשינוי המרחק, שינוי הכיוון יכול להפתיע את הכלב, ולתרום לתחושת פתרון הבעיות שלו.

השתמשו במכשולים: אם המרחב שלכם מאפשר את זה, תוכלו להשתמש בקונוסים או משוכות קטנות שהכלב יצטרך לרוץ ביניהם או לקפוץ מעליהם.

הוסיפו פקודות: תוכלו להחזיק את הכלב שלכם ב"ארצה" או בישיבה כשאתם זורקים את הכדור, ולשחרר אותו לרוץ לכדור רק בפקודה שלכם. זה יעזור לשמור את הכלב מתוח וקשוב, ומוסיף עניין לכל הפעילות.

מחבואים: אם הכלב שלכם יודע להשאר בישיבה או בארצה בזמן שאתם זורקים את הכדור, תוכלו גם לעשות את זה ואז להחביא לו את הכדור. תוכלו גם להעזר בבן משפחה שיחזיק את הכלב בזמן שאתם מחביאים את הכדור, ואז לשחרר את הכלב לחפש אותו.

השתמש בחפצים שונים: במקום להשתמש תמיד באותו כדור, תוכלו להשתמש בחפצים נוספים כמו פריזבי. פריזבי הכלב יכול לתפוס כשהוא גם באוויר מה שמוסיף אתגר לכל המשחק. רק שימו לב שאתם משתמשים בפריזבי מתאים לכלבים.

משחק אינטראקטיבי: תוכלו לשקול גם להשתמש במשגר כדורים אוטומטי, שזורק את הכדורים במרחקים וזוויות משתנות, ולהקל עליכם את העבודה. אמנם זה פתרון יקר, אבל יכול לעשות חיים קלים לכם וכיפיים לכלב שלכם.

לסיכום

כשאתם יוצאים לשחק עם הכלב שלכם וזורקים לו את הכדור, זכרו שיש יותר במשחק הזה מאשר הנראה לעין, ועבור הכלב הוא יושב על אינסטינקטים טבעיים וקדומים. זו הזדמנות טובה ליצור קשר חברי עם הכלב שלכם, לגרום לו לפרוק אנרגיה ולהנות ביחד איתו.

אז קחו כדור ותתחילו לשחק, העיקר שיהיה כיף!

רועי ישראל - מאלף כלבים מקצועי

על הכותב

רועי ישראל - מאלף כלבים מוסמך

נעים מאוד, אני רועי ישראל – מאלף כלבים ובעל פנסיון אילוף | אירוח
גדלתי עם בעלי חיים רוב חיי וכלבים בעיקר,

את הכשרתי המקצועית קיבלתי ב-WOOF DOG ISRAEL. הוכשרתי לאילוף כלבי בית, אבחון בעיות התנהגות, כלבי הרחה, כלבי הגנה וליווי.

השירותים שאני מציע:
פנסיון אירוח | פנסיון אילוף | אילוף בבית הלקוח | גן יומי לכלבים | טיפול בבעיות התנהגות | סידרת חינוך ואילוף לגורים | כלבי הגנה וליווי | כלבי הרחה ומציאת אמל"ח ועוד.

מעוניינים באילוף הכלב?

לייעוץ ראשוני ללא עלות

השאירו פרטים ונחזור אליכם