שירות באיזור חולון - אשקלון

8 עובדות מרתקות שלא ידעתם על כלבים

תוכן עניינים

1. יש סיבה לאף הרטוב

לכלבים יש חוש ריח מדהים שעל פי ההערכות הוא חזק עד פי 100,000 מחוש הריח של האדם. בעוד שלבני אדם יש כ-5 מיליון קולטני ריח באף, לכלבים יש יותר מ-220 מיליון. בנוסף לכך, לרטיבות האף של הכלב יש גם תפקיד משמעותי בחוש הריח שלהם.

הלחות על אפו של הכלב עוזרת ללכוד מולקולות זעירות באוויר ולשפר את חוש הריח שלהם. כאשר כלב שואף, האוויר עובר על קולטני הריח באף שלו, שם מולקולות הריח נספגות. הלחות על אפו של הכלב עוזרת להמיס את מולקולות הריח ולהפוך אותן לנגישות יותר לקולטני הריח.

יתר על כן, הריר על האף של הכלב עוזר ללכוד מולקולות ריח ולמנוע מהן להתייבש, מה שמאפשר לכלב לזהות אפילו את הריחות החלשים ביותר. בנוסף, צורת האף של הכלב עוזרת לתעל ולכוון ריחות לעבר נחיריו, מה שמגביר עוד יותר את חוש הריח.

2. כלבים יכולים להזיע בכפות הרגליים

לכלבים יש בלוטות זיעה בכפותיהם, וזו אחת הסיבות לכך שהם משאירים לעיתים עקבות רטובות על הרצפה. בניגוד לבני אדם, לכלבים אין בלוטות זיעה בכל הגוף. במקום זאת, כלבים מווסתים בעיקר את טמפרטורת גופם באמצעות התנשפות, המאפשרות ללחות להתנדף מהלשון והפה שלהם, ולשחרר חום מגופם.

עם זאת, לכלבים יש כמה בלוטות זיעה הממוקמות על כריות הכפות שלהם. בלוטות אלו מפרישות נוזל מימי שעוזר לקרר את גופו של הכלב על ידי אידוי מכריות הכפות שלהם. זו הסיבה שאתה עשוי להבחין בטביעות רגל רטובות או טביעות כפות ביום חם או לאחר שהכלב שלך היה פעיל.

3. הלברדור הוא הגזע הנפוץ בעולם

גזע הכלבים הפופולרי ביותר בעולם הוא הלברדור רטריבר, ואחריו הרועה הגרמני והגולדן רטריבר.

לברדור רטריבר הם זן ידידותי ושובב, הידוע באהבתם למים ומשחקי הבאת חפצים. הם משמשים לעתים קרובות ככלבי נחייה, כלבי חיפוש והצלה, וכלבי טיפול בשל האינטליגנציה, יכולת האילוף והאופי העדין שלהם.

4. לא כל הכלבים נובחים

חלק מגזעי הכלבים, כמו הבסנג'י, אינם נובחים. במקום זאת, הם משמיעים צליל יודל או יללה.

הבסנג'י הוא גזע ציד קטן ואלגנטי במקורו ממרכז אפריקה. הם ידועים באינטליגנציה, בסקרנות ובעצמאות שלהם. בניגוד לרוב הכלבים, Basenjis אינם ידועים בנביחות כדי לתקשר עם בני אדם או כלבים אחרים. במקום זאת, יש להם מגוון ייחודי של קולות, כולל יודלינג, יללות ואפילו נהמות.

חוסר היכולת לנבוח של הבסנג'י נובע ממבנה גרון וקנה הנשימה הייחודי שלא מאפשר להם להשמיע את אותו טווח של קולות כמו כלבים אחרים. למרות שהם אולי לא נובחים, הם עדיין מאוד תקשורתיים באמצעות שפת גוף, הבעות פנים והקולות הייחודיים שלהם. למעשה, בסנג'ים מתוארים לעתים קרובות כ"דמוי חתול" בהתנהגותם, מכיוון שהם מאוד עצמאיים ונקיים, ונהנים לטפח את עצמם כמו חתול.

5. כלבים יכולים לראות בעיקר גווני כחול וצהוב

כלבים יכולים לראות צבעים, אך ראיית הצבעים שלהם אינה טובה כמו זו של האדם. כלבים רואים בעיקר גוונים של כחול וצהוב.

לכלבים יש שני סוגים של קולטני צבע בעיניים, המאפשרים להם לראות כמה צבעים. עם זאת, תפיסת הצבע שלהם שונה מבני אדם מכיוון שיש להם פחות קולטנים מבני אדם והם רגישים יותר לגוונים של כחול וצהוב. משמעות הדבר היא שכלבים יכולים לראות גוונים של כחול, צהוב וקצת ירוק, אך הם מתקשים להבחין בין אדום לירוק, שעלולים להופיע להם כגוונים של אפור או חום.

בעוד שראיית הצבעים של כלבים עשויה להיות פחות טובה מזו של בני אדם, יש להם יכולות חזותיות אחרות עדיפות משלנו. לדוגמה, לכלבים יש ראיית לילה טובה יותר מבני אדם בגלל מספר גבוה יותר של קולטנים אחרים, הרגישים לרמות אור נמוכות. יש להם גם שדה ראייה רחב יותר מבני אדם, והם טובים יותר בזיהוי תנועה, וזו הסיבה שהם יכולים לעקוב אחר טרף או חפצים בקלות.

הבנת איך כלבים רואים את העולם יכולה לעזור לנו להבין טוב יותר ולתקשר איתם. לדוגמה, בבחירת צעצועים או חטיפים לכלבים שלנו, חשוב לקחת בחשבון את הצבע והניגודיות שלהם מול הסביבה שלהם, כמו גם את המרקם והריח שלהם, שהם גם גורמים חשובים לכלבים.

6. לכלבים יש 3 עפעפיים

לכלבים יש שלושה עפעפיים: עפעף עליון, עפעף תחתון ועפעף שלישי, הידוע גם בשם "הקרום המנקה". העפעף השלישי עוזר להגן ולהרטיב את העין.

העפעף השלישי, הוא קרום שקוף המכסה את העין בצורה אופקית מהפינה הפנימית לכיוון הפינה החיצונית. הוא ממוקם בין העפעף התחתון לעין, ומשמש להגנה ושימון העין. הקרום הזה נשלט על ידי שריר קטן שיכול להתכווץ ולסגור אותו תוך שבריר שנייה, מה שמאפשר לו לנקות פסולת או להגן על העין מפגיעה.

בעוד שהעפעף השלישי אינו ייחודי לכלבים ונמצא בבעלי חיים רבים אחרים, כולל חתולים, ציפורים וזוחלים, הוא ממלא תפקיד חשוב במיוחד בכלבים. כלבים ידועים באופיים הסקרן וההרפתקני, שעלול להוביל לפציעות עיניים משריטות, לכלוך או חפצים זרים. העפעף הזה מספק שכבת הגנה נוספת לעין, ועוזר במניעת נזקים וזיהומים.

7. לכלבים יש "טביעת אף"

טביעת האף של כלב היא ייחודית, בדיוק כמו טביעת אצבע של אדם.

טביעת אף של כלב, היא בעצם התבנית הייחודית של פני השטח המחוספס והמרקם של העור בקצה האף של הכלב. לכל כלב יש דוגמה ייחודית של רכסים ובליטות על אפו, שניתן להשתמש בהם כדי לזהות אותם, בדומה לאופן שבו משתמשים בטביעות אצבעות אנושיות לצורכי זיהוי.

8. כלבים יכולים לזהות שינויים בגוף האדם

כלבים יכולים לזהות שינויים בגוף האדם, כמו ירידה ברמות הסוכר בדם או הופעת התקף. זו הסיבה שחלק מהכלבים מאומנים כחיות שירות לאנשים עם מצבים רפואיים.

לכלבים יש יכולת מדהימה לחוש שינויים בסביבתם, וחוש הריח שלהם משחק תפקיד גדול בכך. מאמינים שכלבים יכולים לזהות שינויים עדינים בכימיה של הגוף, כמו שינויים בהורמונים או שחרור של כימיקלים מסוימים.

רועי ישראל - מאלף כלבים מקצועי

על הכותב

רועי ישראל - מאלף כלבים מוסמך

נעים מאוד, אני רועי ישראל – מאלף כלבים ובעל פנסיון אילוף | אירוח
גדלתי עם בעלי חיים רוב חיי וכלבים בעיקר,

את הכשרתי המקצועית קיבלתי ב-WOOF DOG ISRAEL. הוכשרתי לאילוף כלבי בית, אבחון בעיות התנהגות, כלבי הרחה, כלבי הגנה וליווי.

השירותים שאני מציע:
פנסיון אירוח | פנסיון אילוף | אילוף בבית הלקוח | גן יומי לכלבים | טיפול בבעיות התנהגות | סידרת חינוך ואילוף לגורים | כלבי הגנה וליווי | כלבי הרחה ומציאת אמל"ח ועוד.

מעוניינים באילוף הכלב?

לייעוץ ראשוני ללא עלות

השאירו פרטים ונחזור אליכם