שירות באיזור חולון - אשקלון

סימנים שהכלב שלכם בדיכאון ומה לעשות עם זה

תוכן עניינים

כבעל כלב, הבריאות והרווחה של הכלב שלך היא בראש סדר העדיפויות. למרות שכולנו חווים שינויים במצב הרוח מדי פעם, האם ידעת שגם כלבים יכולים לסבול מדיכאון? דיכאון של הכלב יכול להשפיע על מצב הרוח שלו ועל איכות החיים שלו.

בדיוק כמו אצל בני אדם, חשוב לזהות את הסימנים שמעידים על דיכאון כדי לספק לכלב תמיכה וטיפול מתאימים. במאמר זה נדבר על הסימנים השונים הללו, על מה חשוב לשים לב, וגם על מה ניתן לעשות במידה ואנו חושבים שהכלב נמצא בדיכאון.

נקודות מרכזיות מהמאמר

  • כלבים יכולים לסבול מדיכאון בדיוק כמו בני אדם.
  • אם נזהה את סימני הדיכאון בהקדם נוכל לספק לכלב את הטיפול והתמיכה הדרושים לו.
  • עליכם לשים לב לשינויים בתיאבון, רמות פעילות ואנרגיה, דפוסי השינה, נביחות. שינויים בכל אלו עשויים להעיד על דיכאון.
  • פנייה לעזרה מקצועית והגברה של גירוי נפשי ופעילות גופנית יכולים לסייע בטיפול של דיכאון של כלבים.
  • האהבה והתמיכה שלכם יכולים לעזור הרבה כשמדובר בהקלה על הדיכאון של הכלב שלכם.

הבנת דיכאון של כלבים

דיכאון אצל כלבים הוא מצב מורכב שיכול להשפיע עליהם בצורה דומה כפי שהוא משפיע על בני אדם. הגורם לדיכאון אצל כלבים לא ברור תמיד, אבל יודעים שטריגרים נפוצים יכולים להיות שינויים בשגרה, מאבק במחלה כרונית או כאב, חרדת פרידה, חוסר בגירוי נפשי או אירוע טראומטי בחיי הכלב.

כלבים לא יכולים להגיד לנו שהם בדיכאון לכן חשוב להיות מודעים לסימנים שהם כן מראים לנו כדי לספק להם את הטיפול והתמיכה שהם צריכים. בפסקאות הבאות נסקור את הסימנים הללו.

שינויים בתיאבון ובמשקל

תיאבון של כלבים הוא מדד טוב לבריאות הכללית שלהם. שינויים בתיאבון ובמשקל יכולים לאותת שמשהו לא בסדר. כשמדובר בדיכאון, נוכל לראות לעיתים ירידה בתיאבון או ירידה בלתי מוסברת במשקל של הכלב.

שימו לב לשינויים כגון הימנעות מאכילה או צמא מוגזם מכיוון שהם עשויים להיות סימנים של דיכאון. אך אל תמהרו לשפוט כמובן כי הסימנים האלה יכולים להיות מעוד מצבים, למשל עקב בעיה רפואית כלשהיא.

במצב שבו אתם מבחינים שינויים בלתי מוסברים בהרגלי האכילה או המשקל של הכלב שלכם, קחו אותו לוטרינר לבירור מעמיק.

חוסר עניין בפעילויות

הסימן הבא לאחר שינויים בתיאבון ובמשקל הוא חוסר עניין בפעילויות. כלבים באופן טבעי הם יצורים פעלתניים שאוהבים לשחק ולרוץ, וזה חשוב שהם יעשו פעילויות כאלה כדי לשמור על גירוי נפשי ופיזי. אם אתם שמים לב שהכלב שלכם הפסיק להביע עניין בפעילויות שבעבר היה נהנה מהם (כמו לרדוף אחרי כדור), זה עשוי להיות סימן לדיכאון. \

בעצם כל ביטוי של חוסר אנרגיה, ירידה במוטיבציה או בהתלהבות של הכלב, עלולים להצביע על דיכאון של הכלב. מה שחשוב זו הרמה שבה הכלב נמצא בדרך כלל – אם הכלב שלכם מעולם לא התעניין ברדיפה אחרי כדור, כמובן שזה מצב שונה מאשר כלב שביום בהיר אחד הפסיק לשחק בכדור לאחר שנים של כיף והנאה מהפעילות הזאת.

כלבים שסובלים מדיכאון יכולים להפסיק לגלות עניין בצעצועים שהם אוהבים, לא לרצות לצאת לטיולים, להימנע מאינטראקציה עם כלבים אחרים או עם הבעלים שלהם. רמת הפעילות והמעורבות של הכלב היא מדד חשוב למצב הבריאותי והנפשי שלו.

איבוד העניין והאנרגיה עלולים להיות הדרגתיים, לכן חשוב לנסות ולשים לב לשינויים גם אם הם קטנים.

הפרעות שינה

סימן נוסף שעלול להעיד על דיכאון של כלבים הוא הפרעות שינה. בדיוק כמו בני אדם, כלבים יכולים לסבול מהפרעות שונות בשינה. זה יכול להתבטא בדרכים שונות, החל משינה עודפת מהרגיל, עד לבעיות הירדמות או אי שקט כללי. עליכם לשים לב לשינוי בדפוסי שינה ולשקול לפנות לעזרה מקצועית במקרה של זיהוי דפוסי שינה חריגים.

תוקפנות או עצבנות

דיכאון אצל כלבים יכול להתבטא בדרכים שונות, כולל ביטויים של התנהגות תוקפנית או עצבנית שאינה אופיינית לכלב שלכם. כמובן שהתנהגויות אלה יכולות להיות גם עקב סיבות אחרות, כמו חוסר באילוף או מצבים רפואיים.

אז איך אפשר לדעת אם ההתנהגות התוקפנית של הכלב קשורה לדיכאון? סימן אחד יכול להיות אם התוקפנות מתעצמת עם הזמן. ניתן גם כמובן להצליב בין הסימנים השונים ולזהות סימנים אחרים של דיכאון אצל כלבים וביחד להבין את התמונה הכוללת.

תוכלו גם לנהל יומן התנהגותי כדי לעקוב טוב יותר אחרי השינויים בהתנהגות הכלב שלכם. רשמו מתי הכלב שלכם פעל באגרסיביות, מה קדם להתנהגות ואיך הוא הגיב.

חשוב להתייחס למצב זה בזהירות, שכן טיפול בכלב תוקפני עלול להיות מסוכן. שקלו גם התייעצות עם מאלף כלבים מומחה במקרה והכלב לא מאולף או שאתם חושבים שהבעיה שהוא מציג היא בעיה התנהגותית.

הימנעות מאינטראקציות חברתיות

כלבים הם בדרך כלל יצורים חברותיים, אבל כשהם מדוכאים יכול להיות שהם יעדיפו להיות בודדים ולהימנע מאינטראקציות חברתיות עם כלבים אחרים או עם בני אדם. שינוי התנהגותי זה יכול להיות אחד הסימנים הראשונים לכך שהכלב שלכם חווה דיכאון.

חוסר באינטראקציות חברתיות עלול להחמיר את בעיית הדיכאון (במידה ואכן קיימת) אצל הכלב לכן חשוב להכיר את המצב הזה ולהתייחס אליו בהתאם.

אם אתם מרגישים שלכלב שלכם קשה באינטראקציות חברתיות, תנו לו מקום וזמן להסתובב. אל תכריחו אותו להגיע למצב שעלול לגרום אצלו יותר מצח, כי זה יכול להחמיר את המצב. נסו לתת לו סביבה רגועה ותומכת שתחזיר לו את תחושת הביטחון ואת תחושת הנוחות שלו סביב אנשים וכלבים אחרים.

שינויים בקולניות ובנביחות

כלבים משתמשים ביצירת קולות שונים כדי לתקשר איתנו וגם עם כלבים אחרים. שינויים ביצירת הקולות ובנביחות שלהם עלולים להעיד על דיכאון. נביחות מוגזמות, יבבות או קולות חריגים אחרים עשויים להעיד על כך שהכלב שלכם מרגיש עצוב או נמצא בחרדה.

כמובן שגם במקרה זה יכול להיות שהשינוי הזה נובע מסיבות אחרות כמו כאב פיזי. נבחנות יתר עלולה להיות תוצאה של חוסר באילוף מתאים. גם כאן תוכלו להתייעץ עם וטרינר או מאלף כלבים מקצועי ולשקול את הצעדים הבאים בניהול המקרה.

למי פונים לעזרה?

אם אתם חושבים שהכלב שלכם סובל מדיכאון, קחו אותו לוטרינר. וטרינר יכול לאבחן את המצב הזה ולהציע תרופות במידת הצורך. הוא יכול גם להדריך אתכם על שינויי תזונה או שינויים בשגרת היום יום של הכלב כדי להביא לשיפור במצב שלו. לעיתים גם התייעצות עם מאלף כלבים מקצועי תוכל לעזור במצב הזה.

דרכים לתמוך ולהקל על דיכאון של כלב

אם אתם חושבים שהכלב שלכם סובל מדיכאון, יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לעזור לו (מעבר לטיפול אצל הוטרינר והתייעצות עם מאלף כלבים).

התאמת אורח החיים

אחת הדרכים לעזור לכל בדיכאון היא להתאים את שגרת היומיום וההסביבה שלו. תוודאו שיש להם מקום נעים ובטוח להירגע ולהתרחק מטריגרים שעלולים להחמיר את מצבם. תנו להם זמן קבוע שבו אתם מבלים איתם – משחקים וגם מחבקים אותם ומראים להם אהבה.

ספרו גירוי מנטלי

כלבים כמו בני אדם חייבים גירוי נפשי, במיוחד אם הם מביעים חוסר התעניינות בצעצועים שלהם ובפעילויות שאהבו לבצע בעבר. תנו להם צעצועים חדשים שיעסיקו ויסקרנו אותם ותבלו איתם הרבה במשחקים שיעשו להם טוב.

פעילות גופנית סדירה

פעילות גופנית חשובה מאוד גם לשגרה היום יומית של כלבים וכמובן גם בהתמודדות עם מצבים כמו דיכאון.

לסיכום

זיהי וטיפול בדיכאון של כלבים הוא חשוב מאוד לבריאות ולתפקוד הכללי שלהם. אם נבין את הסימנים שהכלבים משגרים לעברנו דרך ההתנהגות שלהם המעידים על כך שהם נמצאים בדיכאון, נוכל לעזור להם ולהקל עליהם את ההתמודדות עם המצב שהם נקלעו אליו.

אם אתם מודאגים מהתנהגות הכלב שלכם, תשקלו לפנות לעזרה של וטרינר או מאלף כלבים מקצועי. תמיד תדאגו להראות להם הרבה אהבה ושאתם כאן בשבילם, לא משנה מה.

רועי ישראל - מאלף כלבים מקצועי

על הכותב

רועי ישראל - מאלף כלבים מוסמך

נעים מאוד, אני רועי ישראל – מאלף כלבים ובעל פנסיון אילוף | אירוח
גדלתי עם בעלי חיים רוב חיי וכלבים בעיקר,

את הכשרתי המקצועית קיבלתי ב-WOOF DOG ISRAEL. הוכשרתי לאילוף כלבי בית, אבחון בעיות התנהגות, כלבי הרחה, כלבי הגנה וליווי.

השירותים שאני מציע:
פנסיון אירוח | פנסיון אילוף | אילוף בבית הלקוח | גן יומי לכלבים | טיפול בבעיות התנהגות | סידרת חינוך ואילוף לגורים | כלבי הגנה וליווי | כלבי הרחה ומציאת אמל"ח ועוד.

מעוניינים באילוף הכלב?

לייעוץ ראשוני ללא עלות

השאירו פרטים ונחזור אליכם