שירות באיזור חולון - אשקלון

כל מה שרציתם לדעת על חושים של כלבים

תוכן עניינים

האם אי פעם התפלאת איך הכלב שלך יכול להריח חטיפים שמוסתרים עמוק בתוך המגירה? או ששמעת אותו נובח בצליל שאפילו אתה לא יכול לשמוע?

לכלבים יש חושים יוצאי דופן שמאפשרים להם לנווט בעולם בדרכים שאנחנו אפילו לא יכולים להבין. במאמר זה נתעמק בחושים המדהימים של הכלבים וכיצד את מאפשרים להם להבין וליצור אינטראקציה עם הסביבה.

חוש הריח של כלבים

לכלבים יש חוש ריח יוצא דופן הודות למערכת הריח המורכבת שלהם. האף שלהם פשוט נועד לשאוף ריחות, והמוח שלהם מעבד את הריחות האלו בצורה שונה מזו שמתקיימת בבני אדם. אחוז המוח היחסי בכלבים שמוקדש לעיבוד הריחות גדול בערך פי 40 מהאחוז היחסי שמוקדש לכך אצל בני אדם, מה שמדגיש עד כמה חוש הריח הוא קריטי עבור הכלבים שלנו.

חוש הריח של הכלבים מאפשר להם לזהות ריחות שאנו בני האדם בכלל לא מריחים. כלבים יכולים לזהות ריחות שונים ממרחקים גדולים, לעקוב אחר ה"שבילים" שהריחות האלה יצרו, לגלות באמצעות חוש הריח חומרים מסוכנים (כמו בשדה התעופה) ואפילו לזהות מצבים בריאותיים שונם בבני אדם.

ומה לגבי המרחק? ישנם תיעודים שונים של כלבים שהריחו חפצים קטנים / את הבעלים שלהם במרחקים שעולים עד לכ-20 קילומטר! (חשבתם פעם מה המרחק הכי גדול שאתם הרחתם משהו? ובאיזה גודל החפץ הזה היה?)

אז זה לא פלא שבני אדם עובדים ביחד עם כלבים במשימות של חיפוש והצלה, חקירות פליליות וגם זיהוי של חומרים מסוכנים כמו פצצות או סמים במקומות שונים. חוש הריח שלהם כל כך מדוייק עד שהם יכולים להבדיל באמצעותו בין תאומים זהים!

כלבים משתמשים בחוש הריח שלהם כדי לחקור את העולם, להבדיל בין חבר לאוייב, וגם כדי ליצור קשר עם הבעלים שלהם שהם כל כך אוהבים (אתם!! 🙂 )

חוש השמיעה של כלבים

זה לא סוד שלכלבים יש חוש שמיעה יוצא דופן. התפיסה השמיעתית שלהם כל כך מפותחת שהם יכולים לשמוע צלילים שהם מחוץ לטווח השמיעה של בני האדם. כלבים יכולים לקלוט רעשים עדינים ולזהות צלילים גבוהים שבני אדם פשוט לא יכולים לזהות. אבל יכולות השמיעה שלהם קצת יותר משמעותיות מאשר זיהוי צלילים בלבד.

מעבר למנעד הרחב של הצלילים שהם יכולים לקלוט, לכלבים יש מיומנות יוצאת דופן לפרש רגשות אנושיים באמצעות הקולות שאנחנו מפיקים. הם יכולים לזהות שינויים קלים בטון ובגובה הצליל, מה שמאפשר להם לקלוט את הרגשות ומצבי הרוח שלנו. יכולת זו עוזרת להם ליצור איתנו קשרים משמעותיים – הם יכולים כך לדעת מתי אנחנו כועסים או עצובים ולהתאים את ההתנהגות שלהם אלינו.

המבנה של אוזני הכלב שונה מאוד ממבנה האוזן של בני אדם. לכלבים יש תעלות אוזניים מורכבות יותר ושרירים חזקים המאפשרים להם לכוון את האוזניים שלהם לכיוונים שונים (חשבתם פעם אם אתם יכולים להזיז את האוזניים שלכם כמו הכלב שלכם? ). ההתאמות האלו של כיוון האוזניים עוזרות לכלבים לזהות את כיוון הקולות בצורה מדוייקת יותר.

חוש הראייה

חוש הראייה של כלבים שונה מזה של בני אדם. הוא מאפשר להם לזהות תנועה, להבדיל בין צבעים ולראות בתנאי תאורה חלשים יותר מבני אדם.

עין של כלב בנויה אחרת מאשר עין של בן אדם – יש להם קרנית ועדשה גדולות יותר, שמאפשרות ליותר אור להיכנס לעין. בנוסף, יש להם שכבה נוספת מאחורי הרשתית שמשפרת את יכולת הראייה בתנאי תאורה חלשים.

לעומת זאת, יש לכלבים בעין פחות קולטני צבע מאשר בני אדם, אבל הם מבחינים טוב יותר מאיתנו בין גוונים של אפור. זה יותר שימושי למשימות כמו ציד או מעקב אחרי חיות.

לסיכום

החושים של כלבים באמת מדהימים ויוצאי דופן. מהאופן שבו הם יכולים לזהות ריח ממרחק של קילומטרים ועד היכולת שלהם לזהות את הצליל הקל ביותר, כלבים חווים את הסביבה בצורה שונה מאיתנו.

בפעם הבאה שתוציאו את הכלב שלכם לטיול, קחו רגע לראות את העולם מנקודת המבט שלו. שימו לב לדרך שבה הם עוצרים לרחרח חפצים, צמחים, אנשים וכלבים שונים. תראו איך הם מרימים את הראש ומזיזים את האוזניים כדי להביט למרחק או לשמוע צליל שמגיע מרחוק. זה באמת מדהים!

תשובות לשאלות נפוצות

מה הופך את יכולות השמיעה של הכלב לכל כך טובות?

כלבים יכולים לשמוע צלילים שהם מחוץ לטווח השמיעה האנושי. יכולות השמיעה המדהימות שלהם מאפשרות להם לקלוט רעשים עדינים, לזהות צלילים גבוהים ואפילו לפרש רגשות אנושיים באמצעות הבחנה בשינויים הקטנים ביותר בקול שלנו.

איך כלבים רואים?

למרות שכלבים רואים אחרת מבני אדם, הראייה שלהם יוצאת דופן. כלבים יכולים לראות בתנאי תאורה חלשים, לזהות תנועה ולהבדיל בין צבעים.

איך עובד חוש הריח של כלבים?

חוש הריח של כלבים מפותח מאוד. מערכת הריח שלהם מאפשרת להם לזהות ריחות, לעקוב אחר "שבילים" שהריחות האלה יצרו, ואפילו לזהות מצבים בריאותיים שונים בבני אדם.

רועי ישראל - מאלף כלבים מקצועי

על הכותב

רועי ישראל - מאלף כלבים מוסמך

נעים מאוד, אני רועי ישראל – מאלף כלבים ובעל פנסיון אילוף | אירוח
גדלתי עם בעלי חיים רוב חיי וכלבים בעיקר,

את הכשרתי המקצועית קיבלתי ב-WOOF DOG ISRAEL. הוכשרתי לאילוף כלבי בית, אבחון בעיות התנהגות, כלבי הרחה, כלבי הגנה וליווי.

השירותים שאני מציע:
פנסיון אירוח | פנסיון אילוף | אילוף בבית הלקוח | גן יומי לכלבים | טיפול בבעיות התנהגות | סידרת חינוך ואילוף לגורים | כלבי הגנה וליווי | כלבי הרחה ומציאת אמל"ח ועוד.

מעוניינים באילוף הכלב?

לייעוץ ראשוני ללא עלות

השאירו פרטים ונחזור אליכם